czwartek, 6 lutego 2014

ziemniaczane łódeczki



Będąc w podróży między Malagą a Warszawą na lotnisku w Oslo (sic!) miałam okazję przypomnieć sobie pomysł na przecudowną przekąskę - faszerowane ziemniaczane łódeczki! Muszę przyznać, że byłam lekko zaskoczona, gdy zobaczyłam, że jest to jedyna bezglutenowa potrawa w dość rozbudowanym menu jedynego miejsca na tym lotnisku, które podaje ciepłe potrawy. Ostatecznie, jednak jestem półkrwi Wielkopolanką i pyry wciągać mogę w każdej postaci i o każdej porze. Zamówiłam! Łódeczek dawno nie jadłam, jeszcze dłużej nie robiłam. Z przyjemnością więc przypomniałam sobie tę potrawę.



Potrzebujemy:
- duże ziemniaki (ja kupuję te sałatkowe)
- śmietana 12% (3 łyżki)
- boczek wędzony
- ser mozarella
- sól i pieprz

Przygotowanie:
- Ziemniaki dokładnie myje i wstawiam do osolonej wody. Gotuję al dente.
- Po ostygnięciu ziemniaków należy przekroić je na pół a następnie wydrążyć w nich jak największe dziury (nie uszkadzając przy tym skorupy).
- wydrążyny blenduje ze śmietaną i przyprawami.
- do puszystej masy ziemniaczanej dodaję pokrojony w kostkę ser i boczek. Wszystko mieszam i nakładam w wydrążoną w ziemniaczanej połówce dziurę. Można położyć trochę boczusia i sera na wierzch, żeby pięknie się zapiekły.
- Całość układam na blasze i hop do piekarnika na 220 stopni i jakieś 20 minut (choć najlepiej wyczuć samemu na ile. Ja mam zwichrowany piekarnik i cokolwiek nie nastawię i tak będzie za mało i za długo).

Kiedy już w piekarniku skwierczy, a zapach jaki sie z niego wydobywa jedynie wznieca apetyt czas na konsumpcję. Danie to może nie jest obiadowe, ale doskonale sprawdza się jako przekąska serwowana znajomym w piątkowy/sobotni wieczór.


2 komentarze:

  1. Świetne, ziemniaki, boczek i mozarella i do tego bezglutenowe. Dzięki za przepis (na przednówku cholernie trudno o jakieś urozmaicenie, szczególnie dla bezglutenowca, który musi co rano wymyślać jakieś cuda wianki do pracy, bo kanapek przecież nie weźmie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z posiłków do pracy polecam wszystkie fantazje na temat kaszy jaglanej. Właśnie wsuwam miseczkę kaszy z rukolą, fetą i awokado;)

      Usuń