środa, 9 października 2013

zaufać cyfryzacji z NFZ

Urlop zbliża się wielkimi krokami, najwyższy czas pomyśleć o formalnościach. Jedną z nich jest wyrobienie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. Przydać się pewnie nie przyda, ale do ubezpieczeń podchodzę jak do talizmanów. Gdy tylko uruchamiam ubezpieczenie i zaczynam opłacać składkę rozpoczyna się magia, dzięki której ubezpieczenie nie przydaje się wcale. Tak było, gdy po długim pobycie w szpitalu ktoś mi podpowiedział, że powinnam skorzystać z ubezpieczenia, na mocy którego w razie hospitalizacji trwającej dłużej niż 4 dni wypłaca mi określoną sumę za każdy kolejny dzień mordęgi w szpitalu. Podpisałam papiery  - zniknął problem przebywania w szpitalu. Czar ten zadziałał również, gdy ubezpieczyłam swojego pierwszego smartfona. Moja Nokia okazała się niezniszczalna. Nikt jej też nie chciał ukraść. Ani zalać. Nawet gdy spadła z 4 piętra pozostała cała. 

Dziś daję wiarę informacjom zawartym na stronie NFZ. Według wytycznych wypełniam aktywny wniosek o wydanie karty EKUZ, drukuję, podpisuję, skanują, odsyłam na podany na stronie mazowieckiego oddziału NFZ adres mailowy. Trzymam kciuki za powodzenie akcji. Według zapewnień NFZ wniosek złożony za pośrednictwem skrzynki mailowej powinien być rozpatrzony w przeciągu 3 dni.

Jeżeli osoba wnioskująca o wydanie EKUZ lub osoba przez nią upoważniona przedstawiła kompletną dokumentację pozwalającą na jednoznaczne ustalenie uprawnienia do otrzymania karty EKUZ, powinna ona zostać wystawiona w dniu osobistego złożenia wniosku lub w okresie do 3 dni roboczych od dnia wpływu wniosku drogą pocztową, faksem lub w formie elektronicznej do oddziału wojewódzkiego NFZ, chyba że osoba wnioskująca wskazała inny termin odbioru EKUZ. Niemniej jednak, jeżeli wniosek o wydanie karty EKUZ został złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej, oddział wojewódzki NFZ w ciągu 3 dni od dnia dostarczenia wiadomości na skrzynkę pocztową oddziału ma obowiązek odesłać odpowiedni komunikat z informacją o sposobie rozpatrzenia wniosku. (link do FAQ)

Jak to wygląda w praktyce?

Po wysłaniu wiadomości z załączonym wnioskiem otrzymuję odpowiedź zwrotną:

Dziękujemy za przesłanie wiadomości do Działu Obsługi Świadczeniobiorców.

Jeśli przesłali Państwo wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) prosimy o zgłoszenie się po odbiór karty za 5 dni roboczych w oddziale przy ul. Chałubińskiego 8 lub we  wskazanej  przez Państwa delegaturze. Po wybraniu we wniosku  opcji „Pocztą na adres” karta zostanie wysłana pod wskazany adres.

Prosimy o upewnienie się czy załączony wniosek został prawidłowo wypełniony i podpisany. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt pod nr tel. (22) 572 63 73.

Przy osobistym odbiorze karty zachęcamy do  pobrania loginu i hasła dostępu do Zintegrowanego Informatora Pacjenta – portalu, w którym znajdziecie Państwo wszystkie dane dotyczące leczenie w ramach ubezpieczenia w NFZ. Więcej na ten temat na stronie zip.nfz.gov.pl

Jeśli  skierowali Państwo do nas pytanie bądź wniosek w innej sprawie, skontaktujemy się z Państwem telefonicznie lub pisemnie.

A pod podanym numerem telefonu nikt się nie zgłasza...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz